A sikeres brand képlete!

Ez a téma nagyon sokszor előjön, és bár nem ezzel építjük fel magát a márkát, mégis azt gondolom azért kell szóba hozzam, mert alapvetően akik engem néznek vagy hallgatnak már rendelkeznek valamilyen branddel. 

131.jpg

Ugye azt tisztázhatjuk, hogy minden cégnek, terméknek, szolgáltatásnak van márkája, mindenki építi is ezt a márkát. Az elsődleges kérdés, hogy tudatosan teszi, a másodlagos, hogy mennyit költ el rá. Az első kérdésre alapvetően könnyű a válasz, vagy tudatosan építem, vagy nem. Amennyiben tisztában vagyok a Márka építés hármas képletével, akkor igen, ha nem, akkor nem tudatos. A nem tudatos márkaépítés is lehet sikeres, de ahhoz ösztönös tehetség kell. Tehetségesnek, pedig bármennyire is szomorú de születni kell. Szóval vagy giga mázlink van, és ösztönösen jó marketingesnek születtünk, vagy kénytelenek leszünk megtanulni. Én sok ösztönösen profi marketingest láttam, akik óriási cégeket húztak fel, és gyönyörű márkákat építettek, anélkül hogy valaha egy marketing könyvet a kezükbe vettek volna. Mitől lettek jók? Mert ösztönösen megérezték, mire vágynak az emberek, ügyesen felmérték az igényt, és megtalálták velük a közös hangot. Van egy mondás:

Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és rámutatsz a tervrajzra. Ehelyett először keltsd fel bennük az olthatatlan vágyat a végtelen tenger iránt. (Antoine de Saint-Exupéry)

Ez egy tipikus ösztönös marketing eszköz, ha valaki az álmairól, a terveiről mesél. A kérdés már csak az, hogy kinek! Szóval akkor most hulljon le a lepel arról a bizonyos képletről!

 

A sikeres Brand = Cél + Célcsoport + üzenet

 

Tehát ha tudatosan akarsz sikeressé tenni egy márkát, akkor tűzz ki egy célt. Jó ha tudod, a márkaépítés nem cél, hanem eszköz. A cél lehet az, hogy bizalmat építs, hogy több ügyfeled legyen, hogy drágábban adhasd a terméked, hogy két cég közül ne azért kerülj ki győztesen mert lejjebb vitted az áraidat. Ha megvan a célod, akkor ismerd meg a célcsoportod. Kutass! Mire harapnak? Mit szeretnének benned? Milyen kereső szavakra reagálnak? Mennyire árérzékenyek? Mi fontos nekik a te brandedben? Tudnod kell a vásárlási szokásaikat, az érdeklődési körüket, gyakorlatilag mindent.

132.jpg

A harmadik pedig az üzenet. Az üzenet pedig nem más, mint az előbb említett mese! Egy jól megkomponált érzés szavakba öntve. Mondatokká gyúrva. Az a bizonyos mézes madzag, amit elhúzol a vásárlóid előtt, hogy téged akarjanak!

A jó kommunikáció a megfelelő embereknek az ő nyelvükön, a sikeres brand képlete. Ha tetszik amit olvastál, nézd meg ezt a videót is.